Miksi brändäys on yritykselle elintärkeää?

Brändi on yksi yrityksen tärkeimmistä investoinneista ja kasvun vetureista. Tämä ei ole mielipide vaan tutkittu fakta. Vahvalla brändillä on liiketoiminnan kannalta lukuisia rahan arvoisia hyötyjä, tässä muutama niistä…

Erotu kilpailijoista.

88% kuluttajilta sanoo brändin autenttisuuden olevan ostopäätöksen tärkein tekijä valittaessa tuotetta tai palvelua. (Stackla, 2021).

Luo arvoa.

Yhtenäinen brändäys kaikissa asiakkaan kohtaamispisteissä voi kasvattaa liikevaihtoa jopa 23%. (Forbes)

Kasvata
luottamusta.

46% kuluttajista sanoo maksavansa enemmän brändistä johon he luottavat. (Salsify, 2022)

Suojele liiketoimintaa.

89% kuluttajista pysyy lojaalina brändille joka jakaa heidän kanssa saman arvomaailman. (Fundera)

Osallista asiakkaat.

94% ihmisistä sanoo suosittelevansa erittäin mielellään brändiä jonka he itse tuntevat omakseen. (Gensler)

Sitouta henkilökunta.

Yritykset joilla on huono brändimielikuva
maksavat 10% korkeampia palkkoja. (Smart Dreamers)

Luo tunneside.

64% naisista ja 68% miehistä on tunneside brändin kanssa. (Consumer Thermometer)

“Branding is one of the best ways to protect your business monopoly.”

— Peter Theel / PayPal